17 Aralık 2013 Salı

16. GÜN SON YEDİĞİM YEMEK! Sahi neydi?

Şaka gibi bu aralar anılara taktım gidiyorum. 16 aralık yazısının önceden belirlenen “konusu son yediğiniz yemeği tüm detaylarıyla anlatın, ağzımız sulansın” idi. 

Son yediğim yemek Barbunya yemeği. En sevdiğim yemek. Pek yemek seçmem ama bu
yemeği özellikle severim. Ortak geçmişimiz olan dostların anılarını tazelemekteyim yine. Yatılı olarak okuduğumuz okulda ne güzel yapılırdı bu yemek. Zeytinyağlı barbunya, üzerine bol limon sıkar tabak dolusu yerdik. Ben çok severek yediğimden herkes seviyor zannederdim. Hala daha öyle zannetmeye devam ediyorum ne garip. Bolu’da olduğumuzdan aşçılarımız da Bolu’luydu. Bu yüzden yemekler hep güzel olurdu. Buna rağmen ben nohut yemeğini sevemedim bir türlü. Bezelyeyi de öyle. Yemek ayırmam aslında yerim her şeye rağmen. Ama akşam yemeğinde barbunya varsa etütten hızla çıkar yemekhane sırasına girerdik. Sırf bu yemekler yüzünden kilo alırdım, sonra İstanbul’a dönünce aldıklarımı hızla geri verirdim. Ahh ah işte bu akşam son yemeğim barbunya idi. Bol limonlu kıvamlı, lezzetli suyuna ekmeğimi banarak ve eski hatırladığım tadı arayarak yedim.  

Anlatın, ağzımız sulansın demişler ya bilmem artık o kadarını. Şimdi gece gece milletin ağzını sulandırmanın manası yok. Yapamam ben öyle şeyler kusura bakmayın. Bu kadarı bile çok oldu. Milleti özendirmek, ağzının suyunu akıtmak bana göre değil. Ama el mecbur bu günün belirlenmiş konusu bu olduğundan yazmak durumunda kaldım. Dostlarıma bol bol anılarımızı anımsattığım bu günlerde bu da denk geldi. 

Sahi kim hangi yemeği daha çok severdi okulda? Ya da kim hangi yemeği özellikle çok seviyor? Gördüğünde gözleri parlıyor?


Halimize bir kez daha şükrederken ince, hassas düşüncelere dalmadan edemiyorum. Konunun dışına çıkmamak içinde bu yazıyı burada bitiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder