10 Ağustos 2014 Pazar

UZAKLARDAN YAKIN BİRİ...

Bir blog sahibi olarak zaman zaman yeni keşiflere çıkıyorum herkes gibi. Genellikle takip ettiğim bir blogda yayınlanan bir yazıya yapılan yorumlardan "hmmm bu da kim böyle" diyerek dikkatimi çeken kişinin peşine takılıyorum. Karşıma çıkan kişi eğer sadece yorumda okuduğum cümlesi ile kalacak biriyse fazla oyalanmadan terk ediyorum sayfasını. Yok gerçekten altı dolu, takip etmeye değecek biri ise hemen abonesi oluyorum. Hatta bir süre bloğunu, paylaştıklarını inceliyorum. Onu tanımaya çalışıyorum kendimce. Fakat bazen öyle kişilere rastlıyorum ki adeta sıkı takipçisi oluyorum. Pek çok kişi benim gibidir mutlaka. Bunda bir abartı yok diyebilirsiniz. Amenna. Bu durum bana yepyeni fikirler veriyor, bakış açımı zenginleştiriyor. Bir de beni az çok takip ediyorsanız bilirsiniz, başarılı, savaşçı, azimli kadınları anlatmak, tanıtmak başka kadınlara örnek olmasını sağlamak amacıyla zaman zaman yazılar yazarım. 

Bunlardan biri bir süredir takipte olduğum yolunneresindeyim.blogspot.com.tr sahibi Sergül Kato. 



Blogunu 2008 de oluşturmuş anladığım kadarıyla. 7 yıldır Japonya'da yaşayan bir Türk kızı. Japon balığım dediği Yoshi ile evli.


Türkiye'de anaokulu öğretmenliği yapmış. Japonya ya gidince tercümanlık, Türkçe öğretmenliği gibi farklı dönemsel işler yapmış. Türkiye de yayınlanan İstanbul&İstanbul dergisi, Ankara Life dergisi gibi dergiler de röportajları yayınlanmış. Bloğunda tüm macerasını ara ara anlatmış. Ama asıl beni etkileyen çektiği videolar. Hani bloglarımıza hepimiz öyle yada böyle yazılar yazıyoruz. Kimi moda, kimi makyaj, kimi teknoloji, kimi günlük, kimi şu kimi bu hakkında. Her telden yazan veya niş konularda yazanlarız. Ama yazdıklarımızla yaşadıklarımız ne kadar örtüşüyor pek net bilemiyoruz. İşte Sergül Kato yazdıklarıyla yaşadıkları tam örtüşen bir blog sahibi. Hatta bazen iki satır yazıp anlatmak istediklerini eklediği video ile aktaran biri. Japonya'da günlük hayat, tecrübeleri, denemeleri, tanıtımları eşi Yoshi ile birlikte çektikleri videolarla paylaşıyorlar. Doğal, içten ve samimi video çekimlerini izlerken siz de Sergül'ün kahkahalarına katılıyorsunuz ister istemez. Yoshi'nin yarım Türkçesi ile sohbete katılması da ayrı güzel. İlk kez aldıkları bir şekeri aynı anda ağızlarına atarak  veya mentollü göz damlasını damlatarak tepkilerini, edindikleri izlenimleri, düşüncelerini videolarında görüyorsunuz. Bunlar gayet normal, böyle çok paylaşım var diyebilirsiniz. Tamam onda da haklısınız. Ama ben bu kıza niye bu kadar takıldım kaldım biliyor musunuz? Bir kere tamamen doğal biri. Çok genç olmasına rağmen cesurca bir işe kalkışmış. Bu nasıl bir kendine güvendir ki abartısız, yapmacıksız olduğu gibi çekmiş ve yayınlamış. Ay şimdi beni böyle görmesinler, biraz makyaj yapayım, üstüme şık birşey giyeyim, ay yine dudağımda uçuk var şimdi kendimi çekmeyeyim, evim dağınık göstermeyeyim dememiş. Ben buyum demiş kısacası. Attığı kahkaları, eşine takılmaları, anne ile birlikte gelen soruları samimi olarak yanıtlamaları hepsi çok doğal bir halde. Bu durum 2012 de ona bir ödül de getirmiş. Bumerang En Çalışkan Blog kategorisinde 1. olmuş. 

Bloğunda yazdıklarıyla, paylaştığı videolarla Japonya da günlük hayat, yaşam felsefesi, japonlar hakkında pek çok şeyi bu sayede birinci elden öğrenmiş oluyorsunuz. Çoğunluk takipçileri gençler. Japon anime sevdalıları. Japonya da yaşamaya özenenler yakından takip ediyor ve sık sık sorular soruyorlar kendisine. Sergül Kato onlara verdiği yanıtlarda da tamamen samimi ve dürüst davranıyor. Hatta bir yazısında Sergül ve Japonya başlığı altında bir iç dökme yazısı yazarak Japonya ya duyduğu aşk ve nefreti dile getirmiş. 


"Sergül abla ben de senin gibi Japonla evlenip,Japonya'ya gelip kırtasiye alışverişi yapmak istiyorum" 

gibi mail atanlara verdiği yanıt bir tokat gibi adeta. Açıkçası bu yazısında tam bir iç dökme yaparak adeta Japonya'nın, Japonların arka sokağını göstermiş okurlarına. Yalansız, abartısız bir iç dökme.  

Bloğunda sadece Japonya ya dair değil yazdıkları anlattıkları. Türkiye'de yaşayan ailesini de anlatmış zaman zaman. Annesini, anneannesini, ablasını, görüşmediği babalarını, çok özel biri olduğunu söylediği kardeşini de anlatmış. Engelli demiyorum onun için farklı özel biri olan kardeşini anlattığı yazısının sonunda şöyle demiş Sergül; 

"Bunları neden mi anlattım.Belki sizin de yanınızda,yörenizde belki de ailenizde böyle bir melek vardır.
Onlara acımayın diye!
Onlar sevgiyi ve sahiciliği çok güzel anlıyorlar.
Sahte yakınlıklar,sahte gülümsemeler ve sahte sevecenlikler onlara sökmüyor.
Bir daha 'engelli' bir birey ile karşılaştığınızda kendi 'engelinizi' bir kenara bırakıp gerçek duygularınızla yaklaşın ona.Bakın size nasıl karşılık verecek!
Bizim kardeşimizle ilişkimiz her şeyin ötesinde ve üzerindedir.
Onun ablası olmaktan gurur duyuyorum.Onun sayesinde farklı bir birey oldum ben!
O okuyamasa da burayı ben çok teşekkür ediyorum ona bir kere daha!Dünyaya gelmek için bizi seçtiği için!"


Van depreminde ölen Japon doktor için Japon medyasında neler yazıldı diye merak eden Cengiz Semercioğlu NTV radyo'dan canlı olarak Sergül ile bağlantı kurarak ona sormuş verilen tepkiyi bunu da Japonya Farkı başlıklı yazısında anlatmış. Bunun gibi bir başka örnekler var. Tüm bu tecrübelerini bir bir yazmış paylaşmış Sergül. 

Kimi bloglar vardır geriye dönük yazılarının başlıklarına göre ilginizi çeken varsa girip okursunuz. Sergül'ün Yolunneresindeyim bloğunda paylaştığı 2008-2014 yılı arasındaki tüm yazılarını hiç sıkılmadan her daim taze olarak okuyabilirsiniz. Ben kendisini çok sevdim. Eşi Yoshi'yi, annesini, anneannesini çok sevdim. Hiç bir zaman gitmeyeceğim, gitmeyi de düşünmediğim Japonya'yı sayesinde tanımış, gitmiş kadar oldum. 





Böyle zamanlarda iyiki internet var diyorum. Sergül bana göre uzaklardan yakın biri. 

Eee sizlerinde böyle keşifleri varsa paylaşın biz de öğrenelim ne dersiniz?

Sevgi ve muhabbetle kalın, hoşça kalın...  


                                                         

ps: Bu yazıyı yayınlamadan önce Sergül'e mail atıp izin istedim her zaman yaptığım üzere. Bana geri dönüşü yine çok içtendi. Bu tatlı yol arkadaşlığında ona "yolun neresinde olursan ol her zaman yolun açık olsun Sergül Kato" diyorum.  
                                                                 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder