26 Ocak 2014 Pazar

BÜYÜLÜ DÜKKAN

(resimler:http://frpnet.net/kultur-sanat/mekanlar)


Şu aralar güzel bir hazırlık içerisindeyim. İş çalışma zamanlarımdan kalan kısıtlı zamanlarımda keçe çalışmalarıma ağırlık vererek stok hazırlıyorum. Bu çalışmalar süresince  TV karşısına kurulup onun sesinin arkadaşlığı ile gece çok geç saatlere kadar çalışabiliyorum. Sadece sesi değil elbette göz sağlığım için de TV den yararlanıyorum. Nasıl mı? Yakını gözlüksüz göremiyorum uzak ise şahane net. Ancak uzun süre yakına odaklanınca bir süre sonra uzak görüşüm bulanıklaşıyor. Bu yüzden zaman zaman yakını bırakıp uzak görüş mesafesine odaklanıyorum. Sabit bir görüntüleri değil de hareketli bir görüntüyü takip etmek çok daha etkili oluyor bu göz jimnastiğinde.

Ben çalışırken TV deki program aslında beni fazla enterese etmiyor. Etmediği içinde genelde bir kanalda takılıp kalıyorum. Allah ne verdiyse artık yayınlanıp duruyor. Arada yayınlanan tüm reklamlar da öyle. Gündüz çalıştığımdan zaten izlemiyorum. Akşamları yayınlanan dizilerde sabaha kadar dön baba dönelim modunda yayınlanıyor. Bu sayede ne kadar saçma salak dizi var ise izlemiş pardon dinlemiş oluyorum. Dizi analizi yap deseniz yeridir. Güzel bir yayın yok mu derseniz özellikle açmıyorum. Çünkü onu izlerken elimdeki işi yavaşlatmış olurum. Bu yüzden sabun köpüğü dizileri açıyorum. Bu cumartesi sabahtan başladım çalışmaya. TRT1 i açtım  Ahmet Murat Özel in sunduğu “Yeni Zamanlar” programı vardı. Değişen konuklarla hayatın içinden sanat ve edebiyatın izlerini sürüyorlar. İşte bu yazı onunla ilgili.

70’li yıllarda Teksas, Tommiks adıyla başlayan kültürün sekteli aralıklarla varlığını korumasının ardından şimdi Kadıköy’deki  (artık sektesiz bir şekilde)  2002 yılından itibaren Büyülü Dükkan’da yoluna devam ediyor olması güzel bir haberdi benim için.

Benim hayatımda önemli bir mihenk taşı olan çizgi roman konusu ile ilgili bu bölüm televizyonun sesini bir parça daha açmama sebep oldu.

5-6 yaşlarımda henüz daha okula bile gitmeden bana okumayı öğreten bu çizgi romanlar olmuştu. Mahallemizdeki tüm çocuklar, gençler kızlı-erkekli bu kitapları okur elden ele devşirir dururdu. Gruplar arasındaki getir götür işleri de biz bıdaklara verilirdi. Biz bıdıklar her yere çok rahat girip çıkabilirdik. Haliyle ben kızlar grubunun bıdığıydım. Erkekler grubu ile iletişimi ben yürütüyordum. Kitap değişimleri arasında nice aşk notları götürdüğümü bilmeden kuryelik görevimi zevkle yapıyordum. Yol boyunca kah bir merdivene oturarak, kah duvar dibine çökerek kitaptaki resimleri ilk önce ben görüyordum.  Yazılar mı? Resimleri takip ettiğinizde zaten yazıya gerek kalmıyordu ki. Ama zamanla o baloncukların içindeki kısa yazıları merak eder oldum. Ablalarımdan yeterli sabrı göremeyince annemin eteğine yapıştım. Burada ne yazıyor anne diye diye ben okumayı söktüm. Annem bir gün eline bir gazete aldı ve oku bakalım burada ne yazıyor deyince ben başlıkları okudum. O günü hiç unutamam. Artık ben de bir okurdum. Yazarlık işi daha sonra oldu. Uzun yıllar sıkı bir çizgi roman okuyucusu oldum. Sonra yavaş yavaş çizgi romanlar piyasadan çekildi. Ancak sarraflarda, nostaljik seriler olarak bulunabiliyorlardı. Zaman zaman tekrar raflara çıksalar bile yeni neslin fazla rağbet göstermemesi bu çıkışları sekteye uğrattı, yarım bıraktırdı. Şimdi ise bir süredir daha geniş yelpazede ancak içinde klasiklerinde mutlaka olduğu bir kitap evi var karşımızda. Yeni neslin çizgi romanları keşfetmesi ve devamının gelecek olmasına inanması ile yoluna devam eden başarılı bir yer BÜYÜLÜ DÜKKAN. İlk fırsatta kapısından içeri girmekte sabırsızlanıyorum. Oğlum bu dükkanı benden önce keşfetmiş. CNBC-e de bir zamanlar yayınlanan HEROES isimli dizinin çizgi roman kitabını arkadaşına hediye etmek için alıp getirmişti eve. Önce ben okuyacağım, sen okuyacaksın kavgası bile yaptık. Kitabı hediye edemedi bizde kaldı. HEROES dizini izleyenler az çok bilir. Olaylar gerçekleşmeden önce çizgilerle olacak olaylar gizli bir kahraman tarafından trans halinde kağıtlara dökülüyor. Filmin kahramanları zaman zaman bu çizgilerin yayınlandığı bu kitabın serilerini takip ederek olacak olaylar hakkında ipucu elde edebiliyorlar. Bu ve bunun gibi diziler, filmler yeni neslin çizgi roman kültürün ile tanışmasına neden oldu.


Teşekkürler BÜYÜLÜ DÜKKAN, selam size Teksas, Tommiks, Zagor, Kızılmaske, Mister No, Yüzbaşı Volkan ve yepyeni dostlar…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder